1.3.2. Parkeren
Een evenwichtige parkeerbalans, bereikbaar en leefbaar houden van de buurten en een effectiever gebruik van beschikbare parkeerplaatsen. |
---|
Activiteiten
● | Doorontwikkelen van contactloos betalen bij parkeerautomaten. | |
---|---|---|
● | Handhaven van de huidige parkeertarieven. | |
● | Begeleiden en monitoren van het uitbesteedde werk aan Parkeerservice voor de handhaving op parkeren. | |
● | Mogelijk uitbreiden van gereguleerd parkeren op initiatief van en in overleg met de buurt. | |
● | Onderhouden van open en gesloten parkeervoorzieningen, waarbij bij de vervanging van verouderde installaties rekening wordt gehouden met innovatieve mogelijkheden. | |
● | Verlenen van parkeervergunningen en ontheffingen. | |
● | Aanschaffen van parkeerautomaten en bebording. | |
Toelichting op activiteiten
Financiële analyse
Bedragen x € 1.000 (- = voordeel, zonder teken = nadeel) | |||
Lasten | Baten | Saldo | |
Begroting na wijziging | 3.524 | -4.448 | -923 |
Realisatie | 4.054 | -5.091 | -1.038 |
Verschil (realisatie t.o.v. gewijzigde begroting) | 529 | -644 | -114 |
De kosten voor Parkeerservice zijn door meerdere redenen gestegen. Zo zijn er minder leden zodat de kosten per lid van de coöperatie hoger liggen en krijgt Hilversum geen korting meer. Ook zijn de kosten gestegen voor de dienstverlening in parkeergarages. De vooraf ingeschatte en gemelde nadelen als gevolg van de coronapandemie vielen in de praktijk lager uit, hetgeen resulteerde in een voordeel van € 342.000. Incidenteel is er ook een voordeel te melden doordat op advies van de accountant inkomsten van belparkeren uit de maanden november en december 2020 (in tegenstelling tot voorgaande jaren) dit jaar worden verantwoord (€ 271.000).