Ondernemende stad

Economische promotie

3.1.4. Economische promotie

Positionering van Hilversum als aantrekkelijke stad voor bewoners, bezoekers, bedrijven en talent in Hilversum, in de Media Valley en daarbuiten. Een sterk merk verstevigt de economische positie en de aantrekkingskracht van Hilversum. We versterken de mediabeleving in de stad. Hilversum Marketing is hiervoor onze uitvoeringsorganisatie.

Activiteiten

Faciliteren van Hilversum Marketing als uitvoeringsorganisatie gericht op het positioneren van Hilversum voor bewoners, bezoekers, bedrijven en talent.

Het ondersteunen bij de positionering passende evenementen, zoals de Dutch Media Week en Live2000, naast breed gedragen evenementen op het gebied van muziek en sport.

Het ondersteunen van een uitbreiding van de overnachtingsmogelijkheden voor (toeristische en zakelijke) bezoekers, zoals op het Arenapark en Mediapark.

Toelichting op activiteiten

In 2020 hebben veel evenementen toch doorgang gevonden, veelal in aangepaste vorm met inachtneming van de coronamaatregelen. De Dutch Media Week is bijvoorbeeld online doorgegaan, wat de profilering van Hilversum heeft bevorderd en uiteindelijk een succesvolle uitvoering is geweest. Samen met Hilversum Marketing is er gekeken binnen welke mogelijkheden evenementen doorgang konden vinden. Voorbeelden van deze evenementen waren Summer in the City en de Kwekerij in het stationsgebied. Binnen de beperkingen van de coronamaatregelen zijn deze succesvol verlopen.

Financiële analyse

Bedragen x € 1.000 (- = voordeel, zonder teken = nadeel)

Lasten

Baten

Saldo

Begroting na wijziging

955

-1

955

Realisatie

935

-51

884

Verschil (realisatie t.o.v. gewijzigde begroting)

-21

-50

-71

De positionering van Hilversum als aantrekkelijke stad voor bewoners, bezoekers, bedrijven en talent in Hilversum, in de Media Valley en daarbuiten is uitgevoerd binnen de gestelde financiële kaders.

Deze pagina is gebouwd op 06/14/2021 10:06:46 met de export van 06/14/2021 09:53:31