3.1.4. Economische promotie
Positionering van Hilversum als aantrekkelijke stad voor bewoners, bezoekers, bedrijven en talent in Hilversum, in de Media Valley en daarbuiten. Een sterk merk verstevigt de economische positie en de aantrekkingskracht van Hilversum. We versterken de mediabeleving in de stad. Hilversum Marketing is hiervoor onze uitvoeringsorganisatie. |
---|
Activiteiten
● | Faciliteren van Hilversum Marketing als uitvoeringsorganisatie gericht op het positioneren van Hilversum voor bewoners, bezoekers, bedrijven en talent. | |
---|---|---|
● | Het ondersteunen bij de positionering passende evenementen, zoals de Dutch Media Week en Live2000, naast breed gedragen evenementen op het gebied van muziek en sport. | |
● | Het ondersteunen van een uitbreiding van de overnachtingsmogelijkheden voor (toeristische en zakelijke) bezoekers, zoals op het Arenapark en Mediapark. | |
Toelichting op activiteiten
In 2020 hebben veel evenementen toch doorgang gevonden, veelal in aangepaste vorm met inachtneming van de coronamaatregelen. De Dutch Media Week is bijvoorbeeld online doorgegaan, wat de profilering van Hilversum heeft bevorderd en uiteindelijk een succesvolle uitvoering is geweest. Samen met Hilversum Marketing is er gekeken binnen welke mogelijkheden evenementen doorgang konden vinden. Voorbeelden van deze evenementen waren Summer in the City en de Kwekerij in het stationsgebied. Binnen de beperkingen van de coronamaatregelen zijn deze succesvol verlopen. |
---|
Financiële analyse
Bedragen x € 1.000 (- = voordeel, zonder teken = nadeel) | |||
Lasten | Baten | Saldo | |
Begroting na wijziging | 955 | -1 | 955 |
Realisatie | 935 | -51 | 884 |
Verschil (realisatie t.o.v. gewijzigde begroting) | -21 | -50 | -71 |
De positionering van Hilversum als aantrekkelijke stad voor bewoners, bezoekers, bedrijven en talent in Hilversum, in de Media Valley en daarbuiten is uitgevoerd binnen de gestelde financiële kaders.